O luns 4 de abril de 2022, celebramos no Auditorio da Real Sociedad Económica de Amigos del País de la Ciudad de Santiago, a presentación do libro “El platero compostelano Ricardo Martínez Costoya (1859-1927). Contexto, vida y obra”de Ana Pérez Varela gañadora do 6º premio Domingo Fontán, correspondente á convocatoria 2018-2019 do devandito premio.
Interviñeron na presentación deste libro xunto á autora Ana Pérez Varela, o alcalde de Santiago e tamén presidente do Consorcio de Santiago Xosé A. Sánchez Bugallo, o reitor da USC, Antonio López Díaz, a xerente do Consorcio de Santiago Belén Hernández Lafuente, a responsable da editora Andavira, Lucila Ventoso Casais e o presidente da RSEAPS, Francisco Loimil Garrido.
O premio de Investigación Histórica Domingo Fontán, organizámolo conxuntamente a Universidade de Santiago de Compostela (USC), o Consorcio de Santiago e a RSEAPS desde o ano 2008, tras a sinatura dun convenio o 7 de novembro de 2007, no cal se marcaba como un dos seus obxectivos, o establecer un premio bianual de investigación histórica para traballos académicos baseados na documentación do arquivo da RSEAPS..
Se decidió, de una manera unánime, darle a este Premio el nombre de Domingo Fontán, por la estrecha vinculación que tuvo con la Real Sociedad Económica de Amigos del País, y con la Universidad de Santiago, y también como se destaca en el díptico que publicita este premio: ”por su amor a las ciencias y a Galicia, su tierra natal”. Domingo Fontán, fue director de la Sociedad Económica en el periodo 1860-1861, su obra magna fue la realización de la Carta Geométrica de Galicia, y un factor importante a tener en cuenta, es que era el primer mapa realizado en España con métodos científicos y mediciones matemáticas. En su elaboración Domingo Fontán, usó el procedimiento de la triangulación, hasta ese momento únicamente utilizado en la cartografía marítima, tomó como punto cero la Torre de la Berenguela de la catedral compostelana, al mismo tiempo que definió también una base para conformar el primer triangulo, comenzando este trabajo en 1817 y concluyendo en 1834, un total de 17 años de dedicación.